تجارت بین الملل ترکیه

در 11 مارس 2021 کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد موافقتنامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری (کنوانسیون سنگاپور) را تصویب کرد. کنوانسیون سنگاپور چارچوب هماهنگی را برای حق استناد به توافقنامه های حل و فصل و همچنین برای اجرای آنها ایجاد می کند. این اجازه می دهد تا توافق نامه های میانجیگری تجاری بین المللی در کشورهای عضو بدون نیاز به رسیدگی کامل دادگاه اجرا شود و زمان و هزینه های مورد نیاز در رسیدگی دادگاه را محدود می کند. همچنین میانجیگری را به عنوان مکانیزم حل اختلاف جایگزین برای اختلافات تجاری بین المللی ترویج می کند و خلأ میانجیگری بین المللی را در قانون تجارت بین المللی پر می کند.

علاوه بر این، برخی از حوزه های حقوقی میانجی گری اجباری را با استدلال اصلی کاهش حجم اختلافات در دادگاه ها و همچنین تشویق طرفین به انتخاب میانجی گری به عنوان وسیله حل اختلاف پیش بینی کرده اند، قانونگذار معتقد است که رویه های میانجی گری نسبتاً پیشنهاد می کند. زمان بیشتر و هزینه بهینه برای حل اختلافات مورد نظر.

بر اساس قانون دادگاه های کار، شروع تشریفات میانجی گری قبل از طرح دعوی به دلیل غرامت و سایر مطالبات وصول شده توسط کارفرما یا کارمند الزامی است. از این حیث، کلیه دعاوی عرفی استخدامی از قبیل مطالبات مربوط به انفصال و اخطار یا پرداخت مبالغ مربوط به مرخصی استفاده نشده سالیانه، مطالبات غرامت و استخدام مجدد نیز در شمول قانون دادگاه های کار قرار می گیرد و طرفین باید ابتدا برای میانجیگری در مورد این ادعاها اعمال شود.
همچنین درخواست میانجی گری برای دعاوی تجاری که مربوط به دعاوی پولی قبل از اقامه دعوی تجاری است، الزامی شده است. بر این اساس، در صورتی که طرفین با میانجیگری به توافق نرسند، خواهان‌ها باید صورتجلسه آخرین جلسه میانجی‌گری را در زمان طرح دعوای تجاری منضم به دادخواست خود به دادگاه تجاری مربوط تسلیم کنند. در صورتی که طرفین صورتجلسه مذکور را به دادگاه تجارتی مربوط تسلیم ننمایند، یک (1) هفته از طرف دادگاه برای تسلیم صورتجلسه مذکور مهلت می‌دهد. در صورت عدم تسلیم در مهلت مقرر، دعوای تجاری بنا به دلایل تشریفاتی رد می شود

ادامه مطلب
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.