انواع شرکت ها در ترکیه و ساختار آن

شکل رایج دیگر شرکت در ترکیه شرکت های با مسئولیت محدود است که عمدتاً توسط قانون تجارت ترکیه نیز تنظیم می شود. اگرچه شرکت‌های با مسئولیت محدود از نظر ساختاری بسیار شبیه به شرکت‌های سهامی هستند، برخی از رویه‌ها به تشریفات بیشتری نسبت به دومی نیاز دارند، مانند نقل و انتقال سهام. با این حال، آنها در شرایط خاصی مورد حمایت قرار می گیرند.
قوانین حاکم بر تأسیس شرکت با مسئولیت محدود تقریباً مشابه شرکت سهامی است، با این تفاوت که در بخش‌های خاص تحت نظارت (مانند بخش‌های خدمات مالی خاص)، امکان فعالیت به عنوان شرکت با مسئولیت محدود وجود ندارد.
ب) سهامداری
قانون تجارت ترکیه به شرکت های با مسئولیت محدود اجازه می دهد تا با یک سهامدار واحد تشکیل شوند، اگرچه حداکثر تعداد سهامداران مجاز برای چنین شرکت هایی 50 نفر است. اشخاص حقیقی و حقوقی از هر ملیتی ممکن است سهامدار یک شرکت با مسئولیت محدود باشند.
(i) سرمایه سهام: قانون تجارت ترکیه شرکت های با مسئولیت محدود را ملزم می کند که با حداقل سرمایه سهام 10,000 TRY (با توجه به حداقل الزامات سرمایه سهام در بخش های خاصی که فعالیت به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود مجاز است) تشکیل شوند. سیستم سرمایه سهام ثبت شده گزینه ای برای شرکت های با مسئولیت محدود نیست و آنها فقط می توانند سیستم سرمایه اصلی را اتخاذ کنند.
قوانین مربوط به مشارکت نقدی یا غیر نقدی سرمایه سهام و الزامات سپرده و پرداخت مشابه قوانین و الزامات شرکت های سهامی است.
(ii) سهام و گواهی سهام: سرمایه سهام یک شرکت با مسئولیت محدود باید به سهامی با ارزش اسمی حداقل 25 TRY یا مضرب آن (یعنی 50 TRY، 100 TRY و غیره) تقسیم شود.
شرکت‌های با مسئولیت محدود فقط می‌توانند گواهی‌های سهام با نام صادر کنند، نه بی‌نام. برخلاف گواهی‌های سهام شرکت‌های سهامی، اوراق سهام شرکت‌های با مسئولیت محدود اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند که مفاهیم عملی آن در ذیل بند 3.1.2 (ه) (شرکت با مسئولیت محدود، نقل و انتقال سهام) در زیر به تفصیل آمده است.
(iii) سود سهام: لطفاً به بند 3.1.1 (ب) (شرکت سهامی، سهامداری، سود سهام) در بالا مراجعه کنید.
(IV) حقوق اقلیت: لطفاً به 3.1.1 (ب) (شرکت سهامی، سهامداری، حقوق اقلیت) در بالا مراجعه کنید.

ادامه مطلب
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.