غم انگیزترین تابستان


ایا هنوز هم امیدی برای بازگشایی مراکز گردشگری در سراسر دنیا وجود دارد؟؟
ایا هنوز هم میتوانیم  برنامه ریزی سفر انجام دهیم؟
جاذبه های گردشگری های گوناگون ایا بازهم به شکل قبل مملو از گردشگران خواهد شد؟


تابستان 2020 یک تابستان بی نظیر خواهد بود: گروه بزرگی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که مرزهای خود را دوباره به اروپا باز می کنند. با این حال ، هنوز هم ترکیبی از قوانین مختلف و پیچیده و متغیر است و هرکسی برای سفر به همه کشورها به همان اندازه آزاد نیست.

مرزها در اروپا در روز دوشنبه ، سه ماه پس از تاج گذاری ، که به طور تصادفی در مارس آغاز شد ، باز شد. اما بسیاری از محدودیت ها باقی مانده است ، و مشخص نیست که اروپایی ها چگونه علاقه مند به سفر در این تابستان هستند ، و این قاره برای آمریکایی ها ، آسیایی ها و سایر گردشگران بین المللی بسته است.

تقریباً دو هفته پس از باز شدن ایتالیا مرزهای خود ، این بررسی های مرزی برای اکثر اروپایی ها یک شبه در آلمان ، فرانسه و جاهای دیگر انجام شد. انتظار نمی رود 27 کشور اتحادیه اروپا و همچنین کشورهایی در منطقه مسافرتی بدون گذرنامه شینگن که تعداد کمی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا مانند سوئیس را نیز در بر می گیرد ، پیش بینی نشود حداقل تا ماه آینده و احتمالاً بعداً برای بازدیدکنندگان خارج از این قاره باز شوند.

رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون از بازگشایی مرز در روز دوشنبه و رستوران ها در پاریس خبر داد و گفت زمان آن رسیده است که "صفحه نخست فصل بحران را برگردانیم" و "دوباره طعم ما را برای آزادی کشف کنیم".

اما وی هشدار داد: "این بدان معنا نیست که ویروس از بین رفته است و ما می توانیم هشدار خود را کاملاً از بین ببریم ... تابستان سال 2020 تابستانی بی نظیر خواهد بود."

این احتیاط پس از بیش از 182000 مرگ و میر ناشی از HIV در اروپا رواج دارد. براساس آمارهای دانشگاه جان هاپکینز ، مستقر در ایالات متحده ، منطقه از بیش از 7.9 میلیون مورد تایید شده در سراسر جهان بیش از دو میلیون عفونت دارد.

نخست وزیر اسپانیا روز یکشنبه با اعلام اینکه کشورش به شدت تحت تأثیر وی همچنان به مدت 10 روز در حال باز کردن درب برای مسافران اروپایی است ، گفت: "ما کنترل بیماری همه گیر را به دست گرفته ایم ، اما بازگشایی مرزهای ما یک لحظه تعیین کننده است." تا 21 ژوئن "تهدید هنوز واقعی است. ویروس هنوز وجود دارد."

با این وجود ، نیاز به احیای صنعت گردشگری در اروپا و مجدداً بهره برداری از آن برای کشورهایی مانند اسپانیا و یونان که در آن عواقب اقتصادی بحران چند برابر می شود ، ضروری است. نخست وزیر یونان ، کیوریاکوس میتسوتاکیس اعتراف کرد که "این مسئله به این مسئله بستگی دارد که آیا مردم احساس راحتی در سفر دارند و آیا ما می توانیم یونان را به عنوان یک مکان امن ارائه دهیم".

روز دوشنبه ، یونان از اولین سفرهای بین المللی خود که مسافران آن با آزمایش های اجباری COVID-19 به آتن و تسالونیکی روبرو نبودند ، استقبال می کرد. پروازهای مستقیم بین المللی به فرودگاه های منطقه ای یونان ، از جمله پرواز در جزایر آن ، از اول ژوئیه آغاز می شود. بازدید کنندگان تحت آزمایش ویروس تصادفی قرار خواهند گرفت.

در یک تست آزمایشی ، اسپانیا به هزاران آلمانی اجازه داد که از روز دوشنبه به جزایر بالئاریک سفر کنند - که از 14 روز قرنطینه برای این گروه چشم پوشی می کنند. ایده این است که بهترین شیوه ها را در عصر کورو ویروس آزمایش کنید.

سانچز گفت: "این برنامه آزمایشی به ما کمک می کند تا چیزهای زیادی را که در پیش رو داریم یاد بگیریم." "ما می خواهیم کشور ما که قبلاً به عنوان یک مقصد گردشگری در سطح جهانی شناخته می شود ، به عنوان یک مقصد امن شناخته شود."

مارتین هافمن از اوبرهاوزن آلمان هنگامی که سوار اولین پرواز خود از دوسلدورف به جزیره اسپانیایی مایورکا شد ، خوشحال شد.

وی گفت تعطیلات خود را نمی توان به تعویق انداخت "و ماندن در آلمان گزینه ای برای ما نبود". "خوب ، بله ، ما از امکان عزیمت بسیار خوشحالیم."

بازگشایی اروپا تکرار هرج و مرج رایگان از همه در ماه مارس نیست که بسته شدن مرزهای وحشتناک و هماهنگ باعث ایجاد ترافیک شد که برای مایل امتداد داشت.

با این حال ، این یک ترکیب پیچیده و متغیر از قوانین مختلف است و همه افراد از آزادی یکسان برای سفر به همه جا برخوردار نیستند. بسیاری از کشورها هنوز برای همه باز نیستند. به عنوان مثال ، نروژ و دانمارک مرزهای خود را با سوئد بسته نگه می دارند ، که استراتژی ویروس از بسته شدن آنها جلوگیری کرده است ، اما میزان مرگ و میر نسبتاً بالایی را ایجاد کرده است. برخی از کشورهای دیگر نیز محدودیت های سفر را برای سوئدی ها در نظر می گیرند.

اتومبیل صبح روز دوشنبه در برخی از گذرگاه ها در مرز آلمان با دانمارک صف کشید ، که اکنون اجازه بازدید از آلمان را می دهد اما تنها در صورت رزرو اقامتگاه حداقل برای شش شب.

انگلیس ، که در ماه ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد اما تا پایان امسال از نزدیک با اتحاد پیوند دارد ، هفته گذشته فقط 14 روزه قرنطینه را برای اکثر ورودها تحمیل کرد و باعث ترساندن صنعت گردشگری و حمل و نقل هوایی شد. در نتیجه ، فرانسه از مردم انگلستان خواسته است که دو هفته در قرنطینه شوند و بسیاری از کشورهای دیگر اجازه ورود گردشگران انگلیس را در اولین موج از بازگشایی مجدد نمی دهند.

با افزایش سفرها به تدریج ، عصبی شدن از شیوع بیماری های جدید در خارج از کشور ، عدم اطمینان از واگرایی اجتماعی در مناطق توریستی و میلیون ها نفر با بیکاری استاندارد یا کاهش دستمزدها ، بسیاری از اروپایی ها ممکن است به سادگی تصمیم بگیرند که در خانه بمانند یا کشورهای خود را گشت بزنند.

صدراعظم آلمان آنگلا مرکل و سباستین کرز ، صدراعظم اتریش ، قصد دارند امسال تعطیلات را به خانه برگردانند.

دولت هلند گفته است که هم اکنون شهروندان خود می توانند از 16 کشور اروپایی دیدار کنند ، اما احتیاط لازم را نشان داده اند.

وزیر امور خارجه استیو بلاک گفت: "شما می توانید دوباره برای تعطیلات خود به خارج از کشور بروید." "اما قبل از بحران هاله بدون نگرانی نخواهد بود. این ویروس هنوز بین ما است و وضعیت نامشخص است."



منبع
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.