تاسیس شرکت در ترکیه

فرآیند تأسیس یک شرکت سهامی یا با مسئولیت محدود نسبتاً ساده و سرراست است، مخصوصاً زمانی که تشریفات ثبت اسناد رسمی و تأییدیه یا تأیید صحت در رابطه با مدارکی که باید همراه با درخواست ارائه شود، انجام شود. برای شروع فرآیند تاسیس شرکت در ترکیه، باید اطلاعات خاصی در MERSIS4 وارد شود. این مرحله، از جمله، مستلزم دریافت شماره شناسایی مالیاتی برای اشخاص حقیقی و/یا اشخاص حقوقی غیرترک است که سهامداران و/یا مدیران شرکت خواهند بود.

پس از دریافت شماره شناسایی مالیاتی از سازمان مالیاتی مربوطه و ارائه آن به مرسیس، برای این اتباع خارجی یک شماره MERSIS ایجاد می شود. پس از آن، اطلاعات لازم در مورد شرکت جدید که بدون محدودیت شامل نوع شرکت، نام تجاری و تعداد سهامداران و مدیران می باشد، باید در سامانه وارد شود. مورد اساسی که باید در MERSIS ارسال شود اساسنامه است که باید روی سیستم نوشته شده و در سیستم ذخیره شود. هنگامی که تمام اطلاعات مورد نیاز ارائه شد، این اطلاعات در سیستم ذخیره می شود و پس از آن یک شماره MERSIS برای شرکت ایجاد می شود.

پس از ارائه اساسنامه از طریق MERSIS، این اساسنامه باید توسط یک دفتر اسناد رسمی یا اداره ثبت تجارت مربوطه در ترکیه تأیید شود. پس از تایید اساسنامه، اساسنامه تایید شده و سایر اسناد تاسیس (مانند اعلامیه امضای اعضای هیات مدیره و سایر امضاکنندگان، نامه مسدودسازی از بانکی در ترکیه که حداقل 25 درصد سرمایه شرکت در حساب بانکی واریز و مسدود شده است و به درخواست اداره ثبت تجارت مربوطه، باید به صورت فیزیکی برای ثبت ارائه شود. هنگامی که اداره ثبت تجارت مربوطه تمامی مدارک را کامل و مناسب تایید کرد، گواهی ثبتی ارائه می شود که نشان دهنده تاسیس شرکت جدید باشد. سازمان ثبت تجارت همچنین دفاتر حقوقی و مالی اجباری شرکت تازه تاسیس را به همراه گواهی ثبت ارائه خواهد کرد.

ادامه مطلب
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.