قوانین کار در ترکیه 2

قراردادهای کار پاره وقت - تمام وقت

قراردادهای استخدامی می توانند مشخص کنند که کارمند به صورت پاره وقت یا تمام وقت کار می کند.
اگر ساعات کار هفتگی کارمند به میزان قابل توجهی کمتر از یک کارمند تمام وقت باشد، قرارداد کار به عنوان یک قرارداد کار پاره وقت تلقی می شود. استخدام پاره وقت می تواند برای مدت نامحدود یا مدت معین باشد در صورتی که شرایط استخدام مدت معین ذکر شده در بخش 4.2.1 فوق رعایت شود.

4.2.3 برون سپاری

طبق قوانین ترکیه، کارمندان پیمانکار فرعی فقط می توانند برای کارهای کمکی (مانند کارهای امنیتی، نظافت و پذیرایی و سایر کارهایی که نیاز به تخصص فنی دارند) که بخشی از فعالیت اصلی کارفرما نیستند، استخدام شوند. در غیر این صورت، کارکنان پیمانکار فرعی که برای انجام خدماتی که بخشی از فعالیت‌های تجاری اصلی کارفرما هستند، به کار گرفته می‌شوند، ممکن است به عنوان کارمندان کارفرما در نظر گرفته شوند. در این صورت، کارکنان پیمانکار فرعی از مزایای استخدامی مشابه سایر کارکنان کارفرما برخوردار خواهند بود و می توانند برای مطالبه این حق به دادگاه های کار مراجعه کنند.

4.3 الزام به کارگیری پرسنل معلول

با توجه به حمایت از مشارکت افراد معلول در بازار کار، قوانین ترکیه ایجاب می کند که کارفرمایان که پنجاه نفر یا بیشتر را در یک محل کار استخدام می کنند، باید تعداد معینی از افراد معلول را استخدام کنند. بر این اساس، تعداد کارمندان معلولی که تحت این چارچوب استخدام می شوند باید معادل 3 درصد از کل کارکنان استخدام شده توسط کارفرما در یک شهر معین باشد. قانون همچنین مقرر می دارد که برای کارفرما یا نماینده کارفرما که این مقررات را نقض کند جریمه اداری در نظر گرفته شود. این جریمه برای هر یک از کارمندان معلولی که کارفرما از استخدام آنها کوتاهی کرده است در ماه محاسبه می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.