سرمایه گذاری توسط شرکت های ترکیه

سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین شرکت‌های ترک و غیرترک در سال‌های اخیر در ترکیه بسیار محبوب شده است، که عمدتاً به دلیل تأکید دولت بر پروژه‌های تحول شهری و توسعه زیرساخت‌ها است. هیچ محدودیتی برای ملیت سهامداران و صاحبان حقوق مدیریت وجود ندارد مگر در بخش های خاصی مانند پخش تلویزیونی، دریایی و هواپیمایی کشوری.

سرمایه گذاری مشترک به طور کلی یک مشارکت عادی (adi ortaklık) در نظر گرفته می شود، که طبق قوانین ترکیه یک شخصیت حقوقی نیست، اما سهامداران معمولاً یک شرکت تجاری را انتخاب می کنند. گزینه ارجح شرکت های سهامی به دلیل توانایی ایجاد گروه های سهام و جنبه محدود مسئولیت سهامداران در مقایسه با شرکت های با مسئولیت محدود (برای اطلاعات بیشتر لطفاً به بند 3.1.2 (د) مراجعه کنید (شرکت با مسئولیت محدود، مسئولیت) ).
هیچ قانون خاصی در مورد سرمایه گذاری های مشترک در ترکیه وجود ندارد که توسط قوانین قابل اجرا در مورد نوع شرکت تأسیس شده کنترل شود. انعقاد توافقنامه سهامداران برای کنترل روابط بین طرفین سرمایه گذاری مشترک و حفظ سرمایه گذاری مشترک، یک روش معمول است. مفاد چنین قراردادهای سرمایه گذاری مشترک را می توان در اساسنامه شرکت تأسیس کرد، مشروط به اینکه چنین مقرراتی با قوانین قابل اجرا مغایرت نداشته باشد. برای مثال، گنجاندن حق اختیار فروش و اختیار خرید نیز برای اصلاح رویدادهای بن بست در صورت نیاز، مانند بسیاری از حوزه های قضایی، در دسترس است.

همه شرکت ها ممکن است در ترکیه شعبه ایجاد کنند، اما امکان انجام فعالیت در بخش های خاص (مانند انرژی) از طریق شعب وجود ندارد. به استثنای بازارهای تنظیم شده، تأسیس نیازی به رضایت یک مقام دولتی ندارد، از این رو تصمیم ساده هیئت مدیره شرکت (یعنی هیئت مدیره شرکت های سهامی) کافی است. سپس چنین تصمیمی در اداره ثبت تجارت مربوطه ثبت می شود. حداقل یک مدیر شعبه نیز باید برای هر شعبه منصوب شود که عموماً از طریق وکالتنامه ای از شرکت مادر انجام می شود. هیچ محدودیتی برای تابعیت چنین نماینده ای وجود ندارد، اگرچه برای هر نماینده خارجی باید شماره شناسایی مالیاتی دریافت شود.


شرکت هایی که در خارج از کشور تاسیس شده اند ممکن است دفاتر ارتباطی در ترکیه به منظور انجام تحقیقات بازار و مطالعات امکان سنجی ایجاد کنند. به این ترتیب، دفاتر ارتباطی مجاز به انجام هیچ گونه فعالیت تجاری نیستند. یک دفتر ارتباط همچنین ممکن است یک کشتی موثر برای دنبال کردن فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه باشد.
برای ایجاد دفتر ارتباط در ترکیه باید به وزارت صنعت و فناوری درخواست داد. در صورت تایید، مجوزها برای یک دوره سه ساله اعطا می شود و پس از آن می توان برای سه سال دیگر تمدید کرد. دفاتر ارتباط باید نسبت به تکمیل فرم فعالیت خود در سال گذشته تا پایان اردیبهشت هر سال به وزارت صنعت و فناوری ارسال کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.