زندگی باید کرد

دو دهه پس از بازپس گیری مایکل از قسطنطنیه ، یک سردار جنگی ترکی به نام ارطغرول در روستای سووت نزدیک نیکیه درگذشت. او پسرش عثمان را که به Gazi (جنگجوی برای ایمان) معروف بود ، قلمرو کوچکی ترک کرد. پیروان عثمان در امپراتوری به عثمانلیس و در غرب به عثمانی معروف شدند.

عثمان در سال 1324 درگذشت و پسرش اورهان جانشین او شد. در سال 1326 اورهان بورسا را ​​تصرف کرد ، آن را پایتخت خود قرار داد و عنوان سلطان را به خود گرفت. پیروزی در نیکیه به دنبال داشت ، پس از آن او نیروهای خود را به آنجا فرستاد ، آنکارا را از شرق و تراکیه را از غرب فتح کرد. پسرش مورات اول (در سال 1362–89) آدریانوپل (ادرنه) را در سال 1371 گرفت.

بیازات ، پسر مورات (در سالهای 1389-1402) بدون موفقیت در قسطنطنیه در سال 1394 محاصره شد ، سپس در سال 1396 یک ارتش صلیبی را که 100000 نفر نیرومند در دانوب بود ، شکست داد. سرانجام توسط محمد اول (r 1413–21) پیروز شد ، عثمانی ها به رشد قدرت و اندازه خود ادامه دادند. تا سال 1440 ارتشهای عثمانی تحت فرماندهی مورات دوم (r1) (1421–51) تسالونیکی را به تصرف خود درآوردند ، و بدون موفقیت قسطنطنیه و بلگراد را محاصره کردند و با ارتشهای مسیحی برای ترانسیلوانیا جنگیدند. در این مرحله از تاریخ بود که محمد دوم "فاتح" (r 1451–81) به قدرت رسید و قول داد که به جایزه نهایی یعنی قسطنطنیه برسد.

برنامه استانبول گردی

در چهار ماه کوتاه ، محمت بر ساختمان روملی هیساری (قلعه بزرگ در ضلع اروپایی بسفر) نظارت کرد و همچنین آنادولو هیساری را که نیم قرن قبل توسط پدربزرگش بیازت اول در ساحل آسیا ساخته شده بود ، تعمیر کرد. باریک ترین نقطه تنگه را کنترل کرد.

بیزانسی ها دهان شاخ طلایی را با زنجیر سنگین بسته بودند تا از قایق های عثمانی به داخل آن حمله نکنند و به دیوارهای شهر در ضلع شمالی حمله نکنند. برای جلوگیری از خنثی کردن ، محمد قایق های خود را در یک کوه (جایی که هم اکنون قصر دولماباهچه در آن قرار دارد) مارشال کرد و آنها را وادار کرد تا شب را با غلتک از طریق دره (محل فعلی هتل هیلتون) و از طرف دیگر به شاخ طلایی منتقل کنند. کاسیمپاشا با تعجب مدافعان بیزانس را گرفت و به زودی شاخ طلایی را تحت کنترل گرفت.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.